پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251091
پيمانکاري که به تعهداتش عمل نمي‌کند لغو قراردادش کنيد
تاریخ انتشار : 1400/08/21 12:52:42
نمایش : 1034
امام‌جمعه فارسان گفت: پيمانکاري که حقوق مردم را رعايت نمي‌کند و حق مردم را ۶ ماه است نداده است. حذفش کنيد قطعش کنيد. با او ادامه ندهيد. کسي که به تعهداتش عمل نمي‌کند لغو قراردادش کنيد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پودر در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. اهل تقوا در امور مختلف زندگي از مشاوره اهل مشورت کمال استفاده را مي‌کنند. مولانا اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۱۶۴ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: هر کس از انواع انديشه‏ها استقبال کند، موارد اشتباه را خواهد شناخت.
 
وي افزود: قطعاً همين‌طور است که اگر انسان با نظرهاي مختلف و افکار گوناگون ارتباط داشته باشد و از آراء آنان استفاده کند به‌راحتي کمبودها و نقص‌ها را تشخيص مي‌دهد و در نتيجه راه‌هاي اصلاح امور را پيدا مي‌کند. لذا در روايات متعددي خودرأيي مذمت شده است. حضرت در بياني فرمود: تنها جاهل است که شيفته رأي خويش است.
 
امام‌جمعه فارسان به روز کتاب و کتاب‌خواني اشاره داشت و تصريح کرد: از سال ۱۳۷۲ به‌صورت نمادين ۲۴ آبان ماه، به نام روز کتاب و کتاب‌خواني نام‌گذاري شد. بعد با هفته کتاب و کتاب‌خواني تکميل‌تر شد. لذا از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه، هفته کتاب و کتاب‌خواني است. مکرر عرض شد در فرهنگ اسلامي ما به کتاب و کتاب‌خواني اهميت فراوان داده‌شده و متأسفانه کتاب‌خوان و مأنوس با کتاب خيلي کمتر از آن چيزي است که توقع مي‌رود به‌طوري‌که علمدار کتاب‌خواني يعني رهبر معظم انقلاب بسيار دردمندانه از بي اهتمامي مردم و به‌خصوص جوانان شکوه مي‌کنند.
 
وي بيان داشت رهبر معظم انقلاب در بياني فرمودند با تلخي بايد اعتراف کنيم که رواج کتاب و روحيه کتاب‌خواني در ميان ملت عزيز ما که خود يکي از مشعل‌داران فرهنگ و کتاب و معرفت، پس از ظهور اسلام هستند، بسي کمتر از آن چيزي است که انتظار مي‌رود؛ و از اينکه مردم اهتمام به کتاب نداشته باشند را خسارت ناميدند: براي يک ملت خسارتي بزرگ است که افراد آن با کتاب سروکار نداشته باشند.
 
وي اظهار داشت: در جائي جمله‌اي از يکي از صاحب‌نظران نوشته بود: دو چيز در سراسر جامعه بايد رايگان شود. نان و کتاب. خيلي ظريف به دو نياز مهم انسان اشاره‌کرده بود. به آن چيزي که جسم را سالم نگه‌داشته، قوام مي‌بخشد و به آنچه روح را سالم نگه مي‌دارد؛ يعني مسئولين جامعه نسبت به برطرف کردن نيازهاي اصلي جسم و جان که به‌صورت نمادين به نان و کتاب اشاره‌شده مسئوليت دارند و بايد دراين‌باره تلاش مضاعف داشته باشند.
 
 
 
امام‌جمعه فارسان گفت: در مورد شهرمان اينکه دستگاه‌هايي که پيمانکاري قرارداد مي‌بندند در برخي موارد جزئي پيمانکاران در حق کارگران و کارمندان ظلم مي‌کنند. حقوق آن‌ها را نمي‌دهند. بعضي‌ها شش ماه حقوق نگرفته‌اند. شش ما که مي‌آيند بررسي مي‌کنيم مي‌بينيم که آن دستگاه مربوطه مي‌گويد من که با کارمند و کارگر قرارداد نمي‌بندم، من با پيمانکار قرارداد بستم و آن کاري را که بايد انجام مي‌دادم انجام دادم و به پيمانکار پول را دادم. بعد پيمانکار به اين‌ها پول نداده است. حق مردم ضايع مي‌شود
 
وي تصريح کرد: پيمانکاري که حقوق مردم را رعايت نمي‌کند و حق مردم را ۶ ماه است نداده است، ۵ ماه است نداده است، حذفش کنيد قطعش کنيد. با او ادامه ندهيد. کسي که به تعهداتش عمل نمي‌کند لغو قراردادش کنيد. چرا ناراضي تراشي مي‌کنيد؟ از آن‌طرف بايد تلاش کنيم که اعتمادسازي کنيم از اين‌طرف هم جلوي اين چيزهايي که بي‌اعتمادي مي‌آورد را بايد به‌سرعت گرفت.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html